همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره

رایگان



امروزه دیجیتال مارکتینگ به یکی از پربازده ترین و فراگیرترین روش های بازاریابی در دنیا و همچنین ایران تبدیل شده است. اگر می خواهید به کسب و کار خود رونق بیشتری بدهید بهتر است که فضای آنلاین و بستر دیجیتال را به حال خود رها نکنید. رقبای شما نیز همین کار را می کنند و باید پا به پای آنها حرکت کنید.

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

برای اطلاع از لیست هزینه های دیجیتال مارکتینگ در شرکت چنار خیام تماس بگیرید: 09106803150

 

دیجیتال مارکتینگ

 

اگر به شما بگویم هرروز به تعداد کسانی که به اینترنت دسترسی پیدا می کنند، همچنان در حال افزوده شدن است، باورتان می شود؟

در واقع، تا سال 2021، حدود 4.9 میلیارد کاربراینترنت جهانی وجود دارد که 400 میلیون کاربر نسبت به سال 2020 افزایش یافته است. و اگرچه ما این را زیاد میپنداریم اما، نحوه خرید و مقدار خرید مردم نیز به همراه آن تغییر کرده است. تنها استراتژی جدید و پرسود شما برای افزایش فروش اینترنتی است. 

بازاریابی همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است. امروز، این بدان معناست که شما باید آنها را در جایی که اغلب وقت خود را آن جا می گذرانند ملاقات کنید.

 

بازاریابی دیجیتال

 

ما در مورد نوعی بازاریابی به عنوان یک روش واقعا موثر برای جذب، تعامل و خوشحال کردن مشتریان آنلاین صحبت می کنیم. اما هنوزسوالات زیادی ازمردم سراسرجهان درمورد بازاریابی دیجیتال دریافت می کنیم. بنابراین، تصمیم گرفتیم به آنها پاسخ دهیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

انواع دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل مفید است؟

چگونه دیجیتال مارکتینگ انجام دهیم؟

 

امروزه بازاریابی دیجیتال را چگونه تعریف می کنید؟

 

دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، به تمام تلاش های بازاریابی که در اینترنت انجام می شود، اشاره دارد. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل وسایروب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. این شامل ارتباط از طریق پیام های متنی یا چند رسانه ای نیز می شود.

 

تجارت دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می کند؟

 

در تجارت، بازاریابی دیجیتال، برای کسب و کار و آگاهی دیگران از برند شما حیاتی است. به نظر می رسد هر برندی یک وب سایت دارد، و اگر اینطور نیست، حداقل یک حضور در رسانه های اجتماعی یا استراتژی تبلیغات دیجیتالی دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به آن به عنوان راهی برای یادگیری در مورد برندها اعتماد می کنند. ازآنجایی که دیجیتال مارکتینگ امکانات بسیار زیادی دارد، می‌توانید خلاقیت داشته باشید وتاکتیک‌های بازاریابی مختلفی را با بودجه‌ای خاص تجربه کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

بازاریابی رایگان

 

برای مثال، یک بازاریاب محتوا، می‌تواند مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی ایجاد کند  ویک کتاب الکترونیکی ایجاد کند. یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی ممکن است به تبلیغ آن وبلاگ‌ها از طریق پست‌های پولی(رپورتاژ) و یا در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار کمک کند، و بازاریاب ایمیل می‌تواند یک کمپین ایمیلی ایجاد کند تا اطلاعات بیشتری درباره شرکت ارسال کند.

 

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

 

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا بالقوه هایی را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه‌گیری کنید و آن‌طور که مناسب می‌دانید، حرکت کنید.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ

 

چند مزیت عمده در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

 

*شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.

*مقرون به صرفه تر از روش های دیگر است.

*بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.

*دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.

*تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.

*شما می توانید در هر مرحله از  کارتان که هستید با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

 

برنامه ریزی برای دیجیتال مارکتینگ

 

بیایید بیشتر در دنیای بازاریابی دیجیتال شیرجه بزنیم:

 

1. شما می توانید تلاش خود را فقط بر روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.

 

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌ خاصی را بررسی کنید.

به عنوان مثال، شما ممکن است از هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به کلمات کلیدی خاص مرتبط با محصول، خدمات یا صنعت شما علاقه نشان داده‌اند یا جستجو کرده‌اند، استفاده کنید.

در نهایت، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت‌های خریدار و اصلاح استراتژی خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد خرید می‌کنند.

 

دیجیتال مارکتینگ و مزیت های آن

 

2. مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.

 

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند عملکرد کمپین روزانه را ردیابی کنید، بنابراین می‌دانید چه کانال‌هایی خوب عمل می‌کنند و کدام‌ها نه، و به شما کمک می‌کند بودجه کمپین خود را برای بازگشت سرمایه بالا بهینه کنید. این را نمی توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات گفت.

به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، کنترل کاملی بر جایی که می‌خواهید پول خود را خرج کنید، دارید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم در کانال های مختلف چرخش داشته باشید، واین اطمینان را به شما می دهد که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر ندهید.

به طور کلی، بازاریابی دیجیتال راه حل مقرون به صرفه تری است و فرصت های منحصر به فردی را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که بیشترین سود را به دست می آورید.

به عنوان مثال، اگر برای یک کسب‌وکار کوچک با بودجه محدود کار می‌کنید، ممکن است در رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی یا سئو سرمایه‌گذاری کنید – سه استراتژی که می‌توانند حتی با حداقل هزینه، بازگشت سرمایه بالایی به شما بدهند.

 

استفاده از رسانه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

 

3. بازاریابی دیجیتال زمینه بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.

 

اگر برای یک کسب‌وکار کوچک کار می‌کنید، احتمالاً رقابت با برندهای اصلی در صنعت خود که بسیاری از آنها میلیون‌ها دلار برای سرمایه‌گذاری در کمپین‌ها دارند، برای شما دشواراست. خوشبختانه، فرصت‌های زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال استراتژیک از بازیگران بزرگ پیشی بگیرید.

 موتورهای جستجو اهمیتی نمی‌دهند که کدام برند بزرگ‌تراست، اما به اولویت‌بندی محتوایی اهمیت می‌دهد که بهترین طنین‌اندازی را با مخاطبان هدف داشته باشد.

 

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

 

4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.

 

بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال این است که می‌تواند نمای ابتدایی تا پایانی از تمام معیارهای مهم شرکت شما، از جمله برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها، کلیک‌ها و ... را به شما بدهد.

برخلاف اکثر تلاش‌های بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنند. اگر تا به حال تبلیغی را در روزنامه گذاشته باشید، می‌دانید که تخمین تعداد افرادی که به آن صفحه ورق زده‌اند و به آن توجه کرده‌اند چقدر دشوار است. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا اصلاً آن تبلیغ مسئول فروش بوده است وجود ندارد.

از سوی دیگر، با دیجیتال مارکتینگ، می توانید با بازگشت سرمایه تقریباً هر جنبه ای از تلاش های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید.

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • ترافیک وب سایت

با دیجیتال مارکتینگ، می توانید تعداد دقیق افرادی را که صفحه اصلی وب سایت شما را در زمان واقعی مشاهده کرده اند، با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال موجود در پلتفرم های بازاریابی مانند HubSpot مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از بین سایر داده‌های تجزیه و تحلیل دیجیتال، ببینید که از چه تعداد صفحه بازدید کرده‌اند، از چه دستگاهی استفاده می‌کنند وازکجا آمده‌اند.

 

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در تهران

 

این هوشمندی به شما کمک می‌کند بر اساس تعداد افرادی که کانال‌ها آن ها را به وب‌سایت شما می‌برند، اولویت‌بندی کنید که کدام کانال‌های بازاریابی را بیشتر یا کمتر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر تنها 10 درصد از ترافیک شما از جستجوی ارگانیک است، می دانید که احتمالاً برای افزایش این درصد باید مدتی را برای سئو صرف کنید.

بنابراین، تشخیص اینکه مردم چگونه با برند شما تعامل می کنند قبل از اینکه با فروشنده تعامل داشته باشند یا خرید کنند، می تواند دشوار باشد. با دیجیتال مارکتینگ، می توانید روندها و الگوهای رفتار افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی پروسه خریدارشان شناسایی کنید، به این معنی که می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه جذب آنها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی بگیرید.

 

  • عملکرد محتوا

تصور کنید یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طریق صندوق پستی افراد پست کرده اید، آن بروشور نوعی محتوای آفلاین است. مشکل این است که شما نمی دانید چند نفر بروشور شما را باز کردند یا مستقیماً به سطل زباله انداختند.

در عوض، تصور کنید که آن بروشور را در وب سایت خود دارید. می‌توانید دقیقاً تعداد افرادی که صفحه را در آن مشاهده کرده‌اند اندازه‌گیری کنید، و می‌توانید از یک فرم برای جمع‌آوری اطلاعات تماس کسانی که آن را دانلود کرده‌اند استفاده کنید. این دو جنبه دارد: شما اندازه می گیرید که چند نفر با محتوای شما درگیر می شوند و وقتی مردم آن را دانلود می کنند، اطلاعات خوبی برای ایجاد ارتباط با آن ها، به دست می آورید.

به شما امکان می دهد روندهایی را در روش تحقیق و خرید افراد برای محصول خود شناسایی کنید و به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه چه بخش هایی از استراتژی بازاریابی شما مستحق توجه بیشتر است و چه بخش هایی از چرخه فروش شما نیاز به اصلاح دارد بگیرید.

اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است. به گفته LinkedIn، 87 درصد از رهبران فروش و بازاریابی می گویند که همکاری بین فروش و بازاریابی باعث رشد حیاتی کسب و کار می شود، اما عدم هماهنگی بین هر دو تیم می تواند به عملکرد مالی آسیب برساند. اگر بتوانید سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فناوری‌های دیجیتال بهبود ببخشید، احتمالاً تأثیر مثبتی بر نتیجه کسب و کار شما خواهد داشت.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه است؟

 

5. تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسانتر است.

 

کار زیادی برای توسعه یک استراتژی بازاریابی انجام می شود. به طور کلی، شما آن استراتژی را تا زمان تکمیل دنبال خواهید کرد، اجازه می‌دهید اثرگذار شود و سپس نتایج آن را قضاوت کنید. با این حال، همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. ممکن است در نیمه راه متوجه شوید که یک محاسبات غیرفعال بوده است، یک فرض نادرست بوده است، یا مخاطبان آن طور که انتظار می رود واکنش نشان نداده اند. اینکه بتوانید استراتژی را در طول مسیر تغییر دهید یا تنظیم کنید بسیار سودمند است زیرا از شروع مجدد کامل جلوگیری می کند.

اینکه بتوانید استراتژی خود را به راحتی تغییر دهید، یک مزیت بزرگ بازاریابی دیجیتال است. انطباق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار ساده تر از سایر اشکال سنتی بازاریابی  تبلیغات  روی بیلبورد است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین مطابق انتظار ارائه نمی شود، می توانید به سرعت آن را تنظیم کنید یا آن را متوقف کنید تا نتایج بهتری حاصل شود.

 

6. بازاریابی دیجیتال می تواند نرخ تبدیل کلیک به سرمایه را افزایش دهد.

 

توانایی اندازه گیری اثربخشی هر تاکتیک به شما کمک می کند تا استراتژی های بهتری ایجاد کنید. اصلاح مداوم روش های خود روند را بهبود می بخشد. سرمایه گذاری در بازاریابی آنلاین تضمین می کند که همه چیز برای بیشترین میزان بازدهی بهینه شده است.

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که مخاطب خاصی را هدف قرار دهید که منجر به مشتریان با کیفیت بالاتری شود که احتمال بیشتری برای مشتری شدن دارند.

می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را درگیر کنید.

ضروری است که هر چه زودتر مخاطب خود را درگیر کنید. برقراری ارتباط در اولین مرحله از سفر خریدار به هدایت پیشرو از طریق قیف مشتری کمک می کند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که از ابتدا تا انتها و در هر نقطه‌ای بین آن‌ها این کار را انجام دهید.

کانال های آنلاین به شما این امکان را می دهند که کل سفر خرید مشتریان خود را دنبال کنید. درک و تجزیه و تحلیل نحوه حرکت و عملکرد مشتریان مهم است. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که آنها را از طریق این فرآیند ردیابی کنید، و حتی اگر در مراحل اولیه تبدیل نشوند، حداقل به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده اند.

 

دیجیتال مارکتینگ و فرایند آن

 

انواع دیجیتال مارکتینگ

 

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو SEO
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  4. پرداخت به ازای کلیک PPC
  5. بازاریابی وابسته
  6. تبلیغات بومی
  7. اتوماسیون بازاریابی
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. روابط عمومی آنلاین
  10. محتوای حمایت شده
  11. بازاریابی موتورهای جستجو SEM
  12. بازاریابی پیام فوری

 

راهبردهای دیجیتال مارکتینگ

 

بهینه سازی موتورهای جستجو SEO:

 

این فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای کسب "رتبه" بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، در نتیجه افزایش میزان ترافیک ارگانیک وب سایت شما است.

راه های مختلفی برای نزدیک شدن به سئو وجود دارد تا ترافیک واجد شرایطی برای وب سایت خود ایجاد کنید. این شامل:

سئوی درون صفحه: این نوع سئو بر روی تمام محتوایی که "در صفحه" وجود دارد تمرکز می کند. با تحقیق در مورد حجم جستجو  کلمات کلیدی می توانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو SERP که این سؤالات ایجاد می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.

سئوی خارج از صفحه: این نوع سئو بر روی تمام فعالیت هایی تمرکز می کند که هنگام بهینه سازی وب سایت شما "خارج از صفحه" انجام می شود. ممکن است بپرسید:"چه فعالیتی که در وب سایت شخصی من نیست می تواند بر رتبه من تأثیر بگذارد؟". پاسخ لینک های ورودی است که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شوند. تعداد ناشرانی که به شما پیوند می‌دهند، و «اقتدار» نسبی آن ناشران، بر میزان رتبه بالای شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه‌تان تأثیر می‌گذارد. با ایجاد شبکه با ناشران دیگر، نوشتن پست های مهمان در این وب سایت ها (و پیوند دادن مجدد به وب سایت خود)، و جلب توجه خارجی، می توانید بک لینک های مورد نیاز برای ارتقای وب سایت خود را در تمام SERP های مناسب به دست آورید.

 

برنامه ریزی برای دیجیتال مارکتینگ در شرکت چنار خیام

 

سئوی فنی: این نوع سئو بر روی باطن وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده‌سازی تصویرو بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی اشکال سئوی فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند - یک فاکتور مهم رتبه‌بندی در چشم موتورهای جستجو مانند گوگل است.

 

مطالب مرتبط

طراحی سایت حرفه ای

بهترین شرکت های طراحی سایت

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت چندمنظوره

طراحی سایت شرکتی

دیگر مطالب وبلاگ