چطور اینماد بگیریم ؟ | راهنمای آموزش صفر تا صد دریافت اینماد

مشاوره

رایگان



در این مقاله از چنار خیام می خواهیم در رابطه با اینکه نماد الکترونیک چیست؟ نماد اعتماد به چه دلیل باید تهیه شود و در سایت قرار بگیرد؟ نماد اعتماد مناسب چه سایت‌هایی می‌باشد؟ هزینه نماد اعتماد الکترونیکی چقدر می‌باشد؟ به صورت مفصل صحبت کنیم. در این مقاله از چنار خیام می خواهیم در رابطه با اینکه نماد الکترونیک چیست؟ نماد اعتماد به چه دلیل باید تهیه شود و در سایت قرار بگیرد؟ نماد اعتماد مناسب چه سایت‌هایی می‌باشد؟ هزینه نماد اعتماد الکترونیکی چقدر می‌باشد؟ به صورت مفصل صحبت کنیم.

چطور اینماد بگیریم ؟ | راهنمای آموزش صفر تا صد دریافت اینماد

صحنه ای را تصور کنید که کاربر در حال مشاهده سایت شماست و قصد وی برای خرید از سایت شما بسیار جدی است. اما مستری به دنبال یک نکته برای قوت قلب و احساس اطمینان برای خرید از سایت شماست. در این لحظه چه کاری باید انجام داد؟

بسیاری از سایت ها هستند که در همین نقطه مشتریان خود را از دست می دهند اما فروشندگان حرفه ای می دانند که این مشکل را به سادگی می توان حل کرد، راه حل اصلی این مشکل اخذ و دریافت اینماد است. بنابرین با توجه به توضیحاتی که دادیم شما به عنوان یک سایت فروشگاهی بهتر است که هر چه سریع تر اقدام به دریافت اینماد بکنید. 

در این مقاله از چنار خیام می خواهیم در رابطه با اینکه نماد الکترونیک چیست؟ نماد اعتماد به چه دلیل باید تهیه شود و در سایت قرار بگیرد؟ نماد اعتماد مناسب چه سایت‌هایی می‌باشد؟ هزینه نماد اعتماد الکترونیکی چقدر می‌باشد؟ به صورت مفصل صحبت کنیم. شما عزیزان می توانید با مطالعه مطالب زیر پاسخ سوالات خود را بیابید، همچنین برای دریافت مشاوره یا درخواست اخذ اینماد از طریق شماره تماس های درج شده در فرم تماس با ما، با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

  اینماد چیست ؟

یه طور کلی شما برای فعالیت در فضای اینترنت نیاز به هیچ نماد و مجوزی نیاز ندارید، اما اگر هنگام فعالیت قصد جلب اعتماد مشتریان را داشته باشید نیاز به مجوز های قانونی و معتبر برای انجام کسب و کار در در فضای اینترنت پیدا می کنید. اینماد یک مجوز قانونی و معتبر برای فعالیت در اینترنت است. اینماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک که یک مرکز دولتی است، به کسب و کارها (فقط فروشگاه‌های اینترنتی) داده می‌شود.

چرا باید اینماد بگیریم ؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود شما اینماد بگیرید جلب اعتماد مشتری شماست. علاوه بر رضایت مشتری، صاحب هر سایت فروشگاهی، برای اینکه بتواند سیستم تسویه حساب سایت خود را به یک درگاه پرداخت بانکی معتبر مثل درگاه ملت، سامان و... متصل کند، نیاز به داشتن اینماد دارد. البته این نکته نیز قابل توجه است که بدانید، درگاه پرداختی مثل زرین پال بدون داشتن اینماد، قابلیت پرداخت بانکی را برای شما فعال می کند. اما بسیاری از کاربران بدون اینکه اینماد را ببینند به خرید رضایت نمی دهند. در نهایت این نکته را نیز بدانید که اگر بخواهید گزینه پرداخت در محل را فعال کنید نیز باید اینماد داشته باشید در غیر این صورت اداره پست با شکا همکاری نمی کند.

انواع اینماد ها کدام اند؟اینماد های ستاره دار و بی ستاره چیست ؟

سه نوع اینماد یا همان نماد الکترونیک وجود دارد که هر کدام را به همراه جزییات برایتان در ادامه توضح میدهیم.

اینماد یا  نماد الکترونیک موقت:

این نوع نماد الکترونیک برای سایت ها و فروشگاه های مجازی با مینیمم شرایط لازم صادر می شود. در واقع این نماد اعتماد یک راه حل موقت برای دریافت اعتماد مشتری است تا زمانی که اینماد اصلی حاضر شود. 

اینماد یا  نماد الکترونیک یک ستاره

اگر فروشگاه شما تمام شرایطی که از سمت مرکز توسعه تجارت  مشخص شده را داشته باشید، بعد از طی کردن مراحلی که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم یک اینماد یک ستاره برای شما صادر می شود و شما می توانید از آن در سایت خود استفاده کنید.

اینماد یا  نماد الکترونیک دو ستاره

یک شرط نهایی برای دریافت اینماد دو ستاره وجود دارد و آن هم این است که سایت شما دارای گواهینامه ssl باشد. اگر برای شما سوال وجود دارد که ssl  چیست؟ می توانید مقاله ssl چیست را مطالعه کنید.

آیا همه افراد می توانند اینماد بگیرند؟ آیا دریافت اینماد برای همه امکان پذیر است؟

خیر این طور نیست که همه افراد بتوانند اینماد داشته باشند، مرکز توسعه تجارت برای ارائه اینماد شرایط و ضوابط خاصی را مشخص کرده است، طوری که اگر یکی از این شرایط فراهم نباشد آنگاه شما موفق به دریافت نماد اعتماد نمی شوید. در ادامه برخی از شرایط لازم برای دریافت اینماد را برای شما توضیح می دهیم:

در سایت شما باید فروش خدمت یا محصول انجام شود.

تمامی محصولات و خدمات شما باید دارای قیمت مشخص باشند.

خریدار باید قبل از خرید، بتواند لیست محصولات یا فاکتور آنها را مشاهده کنده (گزینه سبد خرید)

شخصی که اقدام به ثبت نام و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می‌کند، باید همان فردی باشد که امتیاز دامنه سایت به نام او ثبت شده باشد.

و در آخر باید صلاحیت فرد درخواست کننده اینماد به دست پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تأیید شود. دقت کنید که در این مرحله نیاز نیست شما کاری کنید. اداره پلیس نظارت بر اماکن طبق سوابق شما این قسمت را تأیید یا رد می‌کند

البته این نکته را نیز توجه داشته باشید که در گذشته دریافت اینماد برای آقایان به داشتن کارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل نیاز داشت که این قانون هم اکنون از این شرایط حذف شده است.

آموزش دریافت اینماد ( چطور باید اینماد بگیریم؟)

قبل از شروع و توضیح مراحل دریافت اینماد باید به شما بگوئیم که مراحل اخد اینماد .واقعا سخت و طاقت فرسا نیست فقط شما باید کمی دقت و حوصله به خرج دهید تا بتوانید اینماد را دریافت کنید. اگر مطالبی که در مقاله به آن ها اشاره کردیم کافی نبود آنگاه شما می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید.

در ابتدا شما باید وارد سایت اینماد شوید،

مراحل دریافت اینماد | چنارخیام

در منوی سایت، از گزینه "کسب و کارها" وارد زیرمنو "ثبت نام و ورود به پنل کاربری" شوید. در صفحه جدید، گزینه "ایجاد حساب کاربری" را انتخاب کنید.

مراحل دریافت اینماد  | چنارخیام

در صفحه باز شده، نوع شخصیت را برابر با "شخصیت حقیقی" انتخاب کنید و پس از آن تمامی اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق تکمیل کنید. در آخر هم دو گزینه انتهای صفحه را تیک بزنید. اینها دو گزینه از شرایط دریافت اینماد هستند که در بخش قبلی به آنها اشاره کردم. پس از این دکمه "تأیید" را بزنید و لینک ارسال شده به ایمیل خودتان را تأیید کنید. بعد از تأیید حساب، دوباره از طریق منو کسب و کارها و ورود به سامانه، با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری‌تان، وارد سایت شوید.

داشبور سایت اینماد

مراحل دریافت اینماد | چنارخیام

بعد از ورود به سایت، ب طور خودکار وارد داشبور سایت اینماد می شوید. اینجا دقیقا همان جایی است که شما کار زیاد دارید. در این قسمت گزینه سوم با نام تکمیل اطلاعات را از داشبورد انتخاب کنید. بعد از آن دکمه تکمیل فرم اطلاعات را انتخاب کنید.

آموزش دریافت اینماد | چنارخیام

در این بخش شما باید اطلاعات شخصی تان مثل نام، نام خانوادگی، کدملی، تلفن همراه و ... را وارد کنید.

آموزش دریافت اینماد | چنارخیام

در پایان ایمیل را تان را ثبت کنید. حتما تمام اطلاعات را دقیق و درست وارد کنید. همچنین توجه کنید که تلفن همراه باید به نام صاحب سایت یا همان فردی که قصد دریافت اینماد را دارد باشد. بعد از اینکه این قسمت را تکمیل کردید و آن را تایید کردید، باید گزینه بارگزاری مدارک را از داشبور سمت راستتان انتخاب کنید. در این بخش باید تصاویر مدارک خواسته شده (کارت ملی و تصویر صفحه اول شناسنامه تان) را ارسال کنید. همچنین برای ارسال تصویر کافی است که با تلفن همراه تان از مدارک تان عکس بگیرید.

مراحل دریافت اینماد | چنار خیام

بعد از اینکه مدارک  خود را ارسال کردید در منو سمت راست گزینه احراز هویت را انتخاب کنید و شماره تلفن خود را وارد کنید. بعد از این توضیحات برای اینکه شماره تماس شما تایید شود یک کد برایتان ارسال می شود که شما باید آن کد را به شماره ای که در همین قسمت وارد شده ارسال کنید و در نهایت تاییدیه تلفن خود را بگیرید.

بعد از انجام مراحل فوق باید از منو سمت راست وارد منو سمت راست شوید و گزینه کسب و کار را انتخاب کنید و گزینه افزودن دامنه را انتخاب کنید.

اموزش دریافت اینماد | چنار خیام

در صفحه ای که باز می شود، تمامی اطلاعات درخواستی در قسمت اطلاعات کسب و کار را تکمیل کنید توجه کنید که نوع فعالیت خود را غیز صنفی انتخاب کنید.

آموزش دریافت اینماد | چنارخیام

در ادامه همین صفحه و قسمت "اطلاعات تماس کسب و کار"، بعد از وارد کردن تلفن ثابت، پست الکترونیک و ساعت کاری، در بخش "سامانه اعتبار سنجی" گزینه را روی سامانه اعتبارسنجی شهروند قرار دهید. بعد از آن روی دکمه نارنجی رنگ کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه به یکی از صفحات شرکت پست وارد می‌شوید. در این صفحه شما باید هزینه‌ای در حدود 17 هزار تومان پرداخت کنید. این هزینه جهت ارسال یک بسته پستی حاوی دو کد برای تأیید اطلاعات مکانی شما است.

این بسته پستی باید تحویل خود شما یا یکی از بستگان درجه یک‌تان شود، پس بهتر است آدرس معتبری وارد کنید و در چند روز آینده در دسترس باشید. با استفاده از نقشه موجود در صفحه، محل کسب و کارتان را تعیین کنید. (اگر کسب و کار شما تنها مجازی است و محل ثابتی ندارد، باید آدرس منزل خود را روی نقشه قرار دهید.)

در پایان و در قسمت " اطلاعات جهت بررسی فرایند خرید"، یک نام کاربری یا یک رمز عبور را خواهید دید که یاسد یک اکانت یا همین نام کاربری و رمز در سایت  خودتان بسازید.

تاییدیه فنی برای اخذ نماد الکترونیک سایت

گام بعدی برای دریافت اینماد، گرفتن تاییدیه فنی است. این گزینه را می توانید در زیر منو مدیریت کسب و کار انتخاب کنید. در این صفحه چند راه برای اینکه شما صاحب و مدیر سایت هستید وجود دارد. برای این تأییدیه، راهکارهای مختلفی مثل قرار دادن متاتگ گفته شده در head سایت، استفاده از ایمیل و... وجود دارد

آموزش دریافت اینماد | چنار خیام

تکمیل فرم نظر سنجی اینماد

در نهایت یک فرم نظرسنجی در اختیار شما قرار داده می شود و باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

هزینه اخذ اینماد چقدر است؟

مدتی بود که  هزینه گرفتن اینماد در نهایت چیزی حدود 30 تا 40 هزار تومان و آن هم برای ارائه خدمات پستی بود. اما به تازگی (حدود 3 یا 4 ماه) به هزینه دریافت اینماد جدا از هزینه‌های پستی، مبلغ 175 هزار تومان هم اضافه شده است.البته هزینه گذشته برای اینماد به مدت یکسال بود اما این هزینه جدید برای دریافت اینماد به مدت دوسال است.

چطور ستاره های اینماد را تغییر دهیم؟

بعد از اینکه اینماد را دریافت کردید اینماد شما بی ستاره خواهد بود. در این حالت شما باید در لیست کسب و کار ها گزینه تبدیل به یک ستاره را انتخاب کنید. تبدیل اینماد شما به یک ستاره حدود یک الی دو روز ممکن است زمان ببرد. اگر ssl سایت شما فعال باشد، دوباره از گزینه‌ای که در تصویر مشخص شده، درخواست ارتقاء نماد به دوستاره را اعلام کنید.

چطور بعد از دریافت اینماد آن را در سایت قرار دهیم؟

ابتدا گزینه دریافت کد نماد را بزنید، یک کد را به شما نمایش می دهد باید آن را کپی کنید، سپس آن را در قسمت مورد نیاز خود، در ویرایشگر متن قرار دهید. نسبت به سیستم مدیریت محتوای شما، ممکن است انجام این عمل کمی متفاوت باشد اما باید دقت کنید که کدها را در بخش متنی قرار ندهید و آن را به بخش کد اضافه کنید تا تصویر اینماد نمایش داده شود.

اینماد به سبک جدید

در سال 1400 مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای ساده‌تر شدن روند دریافت نماد اعتماد، از اینماد بدون ستاره برای کسب و کار خرد و تازه تاسیس رونمایی کرد. این نوع از نماد فقط به کسب و کارهای کوچک که تعداد تراکنش‌ های آن‌ها در ماه کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌ های آن‌ها در ماه کمتر از 50 میلیون تومان باشد تعلق می‌گیرد. ویژگی این نوع از اعتماد این است که در چند ساعت و نهایتا کمتر از یک روز می‌توانید آن را دریافت کنید.

 

دیگر مطالب وبلاگ